Tuesday, March 24, 2009

**__DeStiNaSi CiNTa__**

huhuhu...lama gak aku tak tulis blog...almaklumla...aku bz ckt minggu lps...hehehe..bz nape erk???aku turun jhr baru2 nie..so kena berjauhan la dgn broadband kesygan..ms membataskan aku tuk tulis blog ms kat sane...cam ikt kuliah plak kn..yelah...bz uruskan 'SESUATU'..
hehehehe satu hr nanti aku kn ckp ttg 'SESUATU' tue k....erm aku gerak g jhr selasa mlm...smpai sane kul 6 pg camtue..pastue g umah sewa adik2 kesygan aku
yg cute lagi baik hati ( tq bey, shaz, aini, olie n julie....sbb bg k.long numpang kat umah korang...hehehehe..nanti konvo k.long belanja kek coklat tue lagi k...)
erm..aku melepak kat "Royal Creek" dkt 3 hari..hr jumaat aku g JB..hehehe...jln2 kat JB..hehehe..TQ to Mr. Y...sbb sd bwk jln2 kat JB..hehehe ms belajar kat UTHM dl
tak berpeluang sgt nk jln2 kat JB..kali nie bile dh der peluang...aku tak lpskan la..kul 8 mlm aku sampai kat JB...MR. Y amik aku(sory MR. Y sbb org dier lmbat g main badminton mlm tue)
.. n htr aku kat umah mak n ayah ZAI (TQ Zai bg aku numpang umah ko...) hehehe..best sgt...dpt g berkelah kat Tanjung Balau..pastue g mancing udang galah kat Sungai Johor...
hehehehe...citer pasal mancing nie..niela merupakan pengalaman pertama aku..yelah sll g mancing ikan..kali nie MR. Y bwk aku g mancing udang galah..
hehehe...cian MR. Y basah kuyup ngan peluh cari umpan cacing smata2 nk buktikan kat ku yg kat sungai tue ader udang galah...hehehe..dlm kepala otak aku nie
tak terlintas plak yg aku kn dpt mancing udang galah...hehehe...kalu xslh aku hampir stgh jam tggu....dpt gak kami tangkap sekor udang galah
(hehehe sbnrnya bkn kami tp MR. Y yg tangkap nk harap aku..thn depan pun xsure kn dpt) mak aii..besar nyer udang tue...yg aku sonok sgt..tgk MR. Y tersenyum puas...
hehehe aku plak klah kali nie..mmg tul dlm sungai tue ader udang galah..hehehe..best sgt...xsangka plak ader pengalaman macam nieh..huhuhu...
(hehehehe..Mr. Y ckp nk simpan udang tue dlm aquarium kat umah dier...n nk namekan udang tue 'amira Bam'..ader plak kn...bg la nm labu ke labi ke..hehehe ke ctu plak aku)
tp tue la jap je kami g mancing memandang petang tue aku dh kena balik BP...erm..ptg tue plak hjn lebat..hbs basah kuyup aku n MR. Y..hehehe cam dlm filem hindustan plak..hehehe..erm kat bwh nie ader la gbr ms aku g Jb hr tue..korang lyn la erk..hehehe..




**__Mr. Y__**


**__PanTai TanJuNg BaLau__**



p/s:- to Mr. Y tq byk2 sbb bwk org g jln2 kat JB...hehehe..jln2 kat pantai tanjung balau n g mancing kat Sg. Johor...
nanti bwk la org g gunung plak erk..hbs pantai n sungai kite dh redah..bile plak nk panjat gunung..hehehe..JGN MARE...
mesti korang tertanya2..sape plak la MR. Y nie kn..??tue la My best n ever BUDDY forever n ever.... : )

Wednesday, March 18, 2009

**__HaTi NiE SgT SeDiH__**

dah kul 4 pagi..mata still tak ngantuk lagi..nape erk...???nk ngs..tue yg aku dpt kata skrg...sebak rs nyer..semua nie dpt aku ungkap mcm lagu kat bwh nie.....(Semua tentang kita - Peterpan)

Waktu terasa semakin berlalu

Tinggalkan cerita tentang kita

Akan tiada lagi kini tawamu

Tuk hapuskan semua sepi di hati



Ada cerita tentang aku dan dia

Dan kita bersama saat dulu kala

Ada cerita tentang masa yang indah

saat kita berduka, saat kita tertawa




Teringat di saat kita tertawa bersama

Ceritakan semua tentang kita


(__)

Sunday, March 15, 2009

**__KeNaNGaN TeRinDaH__**

hai semua...kali nie nk cite pasal kenduri kawin slh sorang kwn baik aku ms kat TEKNIK dl..hehehe...meriah sgt2...huhu...dpt jmp kwn lama...yg dh dkt 8 tahun kami tak jmp..huhuhu..tak sangka kn....erm siap ader antara tue ader anak dh...comey sgt baby boy tue...erm baby pjun...hehehe cayala pjun dh ader anak dh ang...huhu..aku???kawin pun blm...clap2 tunang pun blm...baru betul ayat aku...hehehehe...ape2 pun lyn jer la gbr kat bwh nie...tuk tatapan semua....


~Hantaran dari pihak lelaki~



~Hantaran dari pihak perempuan~



~C.A.N.T.I.K~



~Mak Uda & Are-Nim~



~AkU & Mak Uda~



~Huhu...nie hulubalang dari negeri mn plak nie???~



p/s:-Selamat Pengantin Baru Mak Uda...moga cpt2 dapat baby..huhuhu...erm hati nie tetibe rs rindu plak kat seseorg...erm ntah dier rindu ke kat kite nieh???xperla janji dier selamat kn...st je aku xfhm...Nape la LELAKI suke memancing erk????

Wednesday, March 11, 2009

**__My StuDEnT__**







~~Nie antara muka2 student aku kat SeKoLaH InTerGriti....hehehehe...sbb tue aku kena blurkan muka diaorg....yelah takut2 ader plak yg berkenan..hikhik...erm nie diaorg tangkap gbr ms subjek Pendidikan seni...hehehe..tue yg skema ckt tue semua gbr nie...hehehehe..mmg tujuan diaorg pun...nk nmpk cam SKEMa..hehehee...ape2pn...best sgt ngajar diaorg sbb diaorg sll wat aku tersenyum...hehehehe..kelakar dak2 nie...hope pasnie diaorg kn jd insan yg plg cemerlang dlm hidup....AMIN....~~




**__UnDaNGaN PeRKaHwINaN__**

dh lama aku tak tulis ape2kn..mesti korang pelik kn tgk tajuk entry aku kali nie...yelah aku tulis UnDaNGaN PeRKaHwINaN plak tue..
sape plak nk kawin nie...AKU ke?????hehehehe jap lagi kat bwh korang semua kn tahu....skrg aku nk cite life aku as cikgu dulu..dh hampir sebulan lebih aku jd cikgu..mcm2 pengalaman yg aku rs n alami...alhamdulillah...byk yg aku belajar...bkn senang tuk jd cikgu nie..baru aku fhm mcm mn ssh nyer cikgu aku dulu..nk mendidik kami semua..hehehehe..teringat ms form 5 aku siap kena denda berdiri atas meja lagi...sbb fail m3 tambahan...hehehe bile teringat balik kelakar plak..dh la hmpir satu kelas kena berdiri atas meja ms tue..malu mmg malu..tue la sape suh
tak blajar sggh2...hehehehe..TQ if tak silap aku nm cikgu tue...Cikgu Saleh...TQ cikgu saleh...hehehe...mcm2 kn zaman sekolah dl...hehehe..k la mls nk tls panjang2..lyan je la gbr kat bwh nie..nie semua hasil kerja kreatif student2 aku kat cnie...hehehe..blh thn gak..ms aku kat U pun aku tak smpt nk blajar wat kad kawin...hik..hik...guna CORELDRAW X3 plak tue...kat entry kali nie aku ltk cth kad kawin yg student aku wat..hehehe..wat surprise je tajuk kat atas tue kn..hikhik...

p/s:- hehehe...aku wat tajuk nie bukan ape...14hb. nie kawan baik aku..kire satu geng la dl ms sekolah teknik...akan melansungkan perkahwinan pada tarikh tersebut..hehehe ayat skema...aku nk wish kat dia....'SeLaMaT PeNGaNTiN BaRU'
(hehehe..aku msh xmngerti mengapa adik-adiku duk cakap yg aku nk bertunang nie...erm Ntah2 SerU Dh SamPaI kot...AMIN.."Mak..KaK LoNg Nk Kawin...." aku berani ckp dlm hati je...nsb mak aku tak pandai nk bc blog2 nie..hehehehe..)





~~NiE AnTaRa HasiL KerJa StuDeNt aku~~



~~Hehe...CiKGu Ajar AnaK MuRiD WaT DesiGn KaD KaWin~~

Wednesday, March 4, 2009

**__TeRiMa KaSiH C.I.N.T.A__**

Dear diary....tetibe hati nie nk sgt dgr lagu tercipta untukku + ungu..
nape erk...sbb tetibe hati nie kalu dgr lagu nie...tetibe rs sebak plak...
aku teringatkan arwah abg haizal...diam xdiam dh 8 bulan arwah pergi...
jap je ms berlalu kn...biarpn ms berganti...namun hati nie msh blh tersenyum bile teringat kenangan bersama arwah...
rindu plak nk dgr gelak tawa arwah...kekdg hati nie tertanya...adakah kebahgiaan dulu kn dpt ku kecapi kembali??
kekdg kata hati nie terlalu degil tuk mengaku bahwa HATI nie sudah d miliki..
kekdg HATI ini degil tuk mengakui perasaan yg terpendam
d hati selama ini..kekdg HATI nie tahu bahwa HATI xpernah menipu..
HATI ini merindukan seseorg yg mampu membuat HATI yg gundah kembali tersenyum...
Adakah ini ertinye RINDU & SAYANG dtg bertandang kembali d hati ini...
Andai HATI nie berkata2..andai HATI nie mampu tersenyum..
KERNA hadirnya SESEORG yg MAMPU membuka kembali KAMAR HATI yg SEPI ini.....

p/s:- 'TeriMa KaSiH CINTA....' tetibe kalu dgr lagu afgan nie mesti aku tersenyum..nape erk...????

Sunday, March 1, 2009

**__ADaKaH NiE MaKNa RiNDu__**

Bila Hati AKU Mula BerBiCaRa........

"Kekadang...kita nk jd sempurna.....kekadang kita tak dapat nk jaga hati org yg kite sayang...kekadang kite lupa...hati tak pernah menipu...bila hati berkata...dengarlah kata hati..kekadang bila hati mahu d miliki n d sayangi..kite lupa tuk menghargai...tapi bila sayang tue hilang baru kite kn sedar n mula menghargainya...."

Bila Hati DIA BeRBiCaRa......

"Bukakanlah pintu hatimu....Izinkan aku kembali padamu…
Ku sesalkan perbuatan ku ini....Tak akan berulang lagi ku janji…
Terimalah ku kembali kasih…"




P/s:- Bila hati mula berbicara...adakah ini makna rindu mula bertahta d hati...setelah sekian lama...pintu hati ini tertutup sepi..Adakah masih ada ruang tuk kebahgiaan muncul kembali buatku....HaNya SEPI mengenal erti RINDU....