Thursday, September 27, 2012

...s e n y u m..


Bila tgk kalendar..huwaa..byk benda yg belum prepare lg..huhuhu...doakan yg terbaik..semoga segalanya berjalan dgn lancar..awal bulan 10 nie dh kena mula hunting cari barang2 hantaran..so kena mula saving la dr skrg..huhuhu...

Saturday, September 15, 2012

....m e n g h i t u n g - h a r i....

Mungkin ini d katakan takdir
Mungkin ini d namakan rindu
Cinta ini setelus hati
Hanya DIA penentu segalanya...
Menghitung hari ke saat itu


........3 bulan 7 hari.......

Kita kn d satukan dengan satu ikatan

Semoga d permudahkan segalanya



-s e p i - m e n g a j a r - e r t i - r i n d u-

Friday, August 31, 2012

...m i m p i - i t u - i n d a h...

Salam kemerdekaan buat semua...erm cuti2 nie..kalu ikut jadual asal...ada program..tp d sbbkan mr. A ada program lain ngan team raida sagi...so hari nie aku duk umah je la...huhu...erm diam tak diam..dh masuk bulan september sok...so makna lg bape bulan je lg tuk tahun 2012...kejap giler ms berlalu...huhuhu...bermakna lagi 3 bulan untuk 'itu'...menghitung hari je nie..3 bulan mcm2 benda kena settlekan..nsb ada mama n ayah yg memahami..sedikit demi sedikit kurang beban yg d pikul...so far..semua dh d beli..cuma tggl ckt je lg benda yg kena settlekan before bulan 12 nie...erm aku rs tahun nie sure nama akan naik tuk jg bdak SPM...so aku dh bersedia mental n fizikal dh...huhuhu..so ct sekolah tahun nie aku hbskan kat kl la...erm...bulan 12 nie akan jd bulan plg bz buat aku...mn taknya...ngan nk jg SPM..nk wat persiapan untuk 'itu,...erm...so sbb tuela..kalu leh aku nk siapkan semuanya before bulan 11 nie...plg lwt awal bulan 12 kena siapkan...insyaAllah moga segalanya d per,udahkan..doakan erk kwn2...nnti i citer ape 'itu' yg aku mksdkan ok...lp plak nk citer..13hb ogos hr tue genapla umur aku 28 tahun..tak sngka..dh setahun lebih aku bergelar pendidik..erm dh makin matang dh..huhuhu...matang ke?hehehe..yup..pengalaman mendewasakan kita...ok la nk out dulu...nntikan entry ak seterusnya..nnti aku akan citer ttg 'itu' ok...layankan gambar kat bwh nie ok...mmmmmuuaaxxx!!!!!!!!


~TQ Mr. A...huhuhu..sy suka adiah birthday nie..tq..tahun depan bg lg erk~

Monday, August 27, 2012

Saturday, July 21, 2012

...b i l a - h a t i - b e r b i c a r a...

Hari nie dh masuk 2 ramadhan..bererti dh dua hari kita berpuasa..n dh dua hari i berpuasa bersama keluarga terchenta..huhu..jumaat pg aku dh sampai teratak bonda ayahanda nie..yup..jumaat aku amik cuti..yelah..kalu tak aku berposa sorg2 kt kl nun sana..mn best..so lebih afdal aku cuti n berpuasa ngan family kt kpg..baru la terbaik dr ladang..huhu...erm...bg aku keluarga plg utama..biarpun mcm2 jd ms ak nk mintak cuti nie..tp ak wat bodo je..mls nk lyn manusia2 yg tak punya hati n perasaan (tetiba jd emo jap..)..yelah nk mintak ct sendiri pun ssh...selama 7bulan kj mn pnh ak mc...sakit mcm mn pun ttp g berbakti pd sekolah terchenta..tp ape yg ak dpt..nk mintak cuti sendiri pun dh mcm ape ntah..kalu ikutkan ct aku tak lulus..tp sbb2 yg aku bg tue kot yg wat mereka terpikir sejenak...kekdg sampai rs pnat ngan sandiwara manusia2 itu..erm..tetiba teringat plak kata2 ustaz ms ladap hr tue..yup..titik hitam dalam sehelai kertas tue jgk yg kita nmpk..sdgkan sekeliling tue warna putih lgsng tak kita pandang..titik hitam kecik tue gak kita nmpk..umpama satu keslahann kecil tue yg dia nmpk berbanding sejuta kebaikan yg pernah org tue buat..mcm mama ckp..biar la org nk wat ape..nk kata ape..yg penting kita tahu sapa kita..yg penting..niat kita..insyaAllah atas segala yg jd..dugaan demi dugaan..aku percy semua nie ujian dariNYA..ada hikmah d sebalik apa yg jd..insyaALLAH....salam ramadhan buat semua..

Friday, June 8, 2012

...c.i.n.t.a 010612...

Tak tahu nk mula bicara mcm mn...dlm erti kata lain segalnya berlaku terlalu pantas..mungkin ini perancanganNYA buat kami...tipu kalu ak ckp d usia nie ak tak pnh fkr hal kawin.. Rata2 semua kawan2 aku dh kawin n beranak pinak pun..ak???masih meniti kehidupan yg pnh liku..masih mencari erti kehidupan sbnr..betul kata org..takdir penentu segalanya..tahun nie genap 3 tahun aku knl mr.a...tuk tahun nie gak ak n mr. A benar2 bersedia..mungkin dh sampai seru kot..segala berlaku tanpa d rancang..seminggu sebelum ct sekolah..mr.a ada suarakan tuk jumpa ma ayah ak..ak hnya mampu tersenyum..bersediakah aku???mama mungkin tahu hal ak n mr.a tp ayah...yer...ak byk menyimpan rahsia dari ayah..takut pun de gak..selama nie aku tak pnh bwk mn2 lelaki jmp ayah.tp kali nie bila tgk kesungguhan mr. A n aku rs niela ms yg sesuai tuk ak n mr. A mintak restu dr ma n ayah tuk satu ikatan dan perhubungan yg d redhai..010612 tarikh menjadi saksi segalnya buat aku n mr.a..berdebar tak pyh citer la..pg tue ak g ngajar mcm biasa..ada kelas tambahan tuk bdk PMR..balik dr ngajar..terus balik umah dh mula rs cuak..adik de msj ak ms kat sek..adik ckp ayah dh bg green light dh..huhu..nebes tue ttp de..saat pertama kali ak knlkan mr.a pada ma n ayah..ms tue gak rs cam nk luruh jntung nie..mn taknya..niela kali pertama ak bwk seorg lelaki jumpa ayah n ma..mcm2 mr.a kena soal ngan ma n ayah..huhu..part yg paling best mr.a mewakilkan diri dia sendiri tuk mintak restu ma n ayah tuk membawa hbgan kami ke satu ikatan yg sah...dlm erti kata yg lain mr. A dtg merisik aku ngan mewakilkan diri dia sendiri..part nie aku suka..coz cam diala 'hero' yg aku cr selama nie selain ayah ak..hehe..mr.a anak yatim piatu..sbb segalanya tanpa d rancang..so dia dtg beranikan diri tuk jumpa ayah ak tuk mintak keizinan dr ayah..Alhamdulillah segalanya lancar..ma n ayah merestui hbgan kami..benda nie tak ramai yg tahu..tp biarla blog nie menjd saksi menjadi tempat tuk ak kongsi segalanya dgn rakan2 yg lain...doaka kami erk...

.........

Esok 090612 birthday mr. A..sory sbb tak dpt sambut same2 birthday abg..coretan kt bwh nie khas tuk abg...
...............

Titik-titik duka yg pnh ku lalui dulu, lama kelamaan bercambah menjadi sejuta rasa yg tak mampu kuungkap, Cinta in mungkin tidak layak utk mengintai ruang d hatimu,
Sayang ini juga mungkin tidak pantas untuk bersemi di lembah rasamu..percayalah..
Jodoh itu rahsia ilahi, sekali namamu kulafazkan, hati tidak pernah terdetik untuk menyebut yg lain...insyaAllah..
"selamat hari lahir abg..semoga segalanya d permudahkan..buat kita.."

Wednesday, May 16, 2012

...s e l a m a t h a r i g u r u...

tahun pertama aku menyambut HARI GURU..lain sgt... St perasaan yg sukar d ungkapkan...rs diri seperti d sygi sgt2...terharu sgt2...tq to all my student tuk segalanya...love u so much..biarpun pelbagai dugaan..semangat tuk mendidik anak bangsa semakin utuh menebal d dlm hati nie...