Saturday, December 15, 2012

--c i n t a - d a l a m - h a t i- p a r t 4--

6 days to go...
Perasaan bercampur aduk..
Gembira..sedey..semua ada...
Rindu..yer...saat nie saat yg menguji utk ak..utk kami...
Pg td mr. A dh gerak g training kt kem polis kt jempol n9...
Rezeki nk tunang..alhamdulillah..impian mr. A tercapai gak..
Part sdey nyer sbb tarikh tamat training sama date e-day kami..
Nk xnk..ak n mr. A terpaksa berkorban...
Ms e- day kami nnti mr. A takde...
Dia htr wakil je...
Mmg la sedey..yelah..normal la..nk gak tkap gbr ngan dia...
Yelah bertunang nie sekali seumur hdp...
Tp ak pasrah,..ini perancangan dariNYA buat kami..
Nie yg terbaik tuk kami...
InsyaAllah stp yg jd ada hikmahnya...
Erm..dkt seminggu gak ak xdpt contact mr. A...
Pas training baru dpt contact dia balik..
N masa tue insyaAllah dgnizinNYA...
Aku dh jd tunangan org dh...
Bertapa indahnya perancanganNYA...
Semoga sglanya d permudahkan buat kami...
AMIN


-- a l r e a d y - m i z - h i m--

Posted via DraftCraft app

Friday, December 14, 2012

..c i n t a - d a l a m - h a t i - p a r t 3..

..9 days to go...

Makin hari debaran makin terasa...
Satu persatu hal perlu d selesaikan..
Dari bab hantaran sampaila bab hari pertunangan nanti..
Dengan keadaan diri baru sembuh..
Infection dalam telinga...
Dalam kedaan diri yg spptnya bz nganpersiapan..
Aku pasrah..keadaan diri tak mengizinkan..
Alhamdulillah...semakin hari semakin sembuh...
Syukur ke hadratNYA...
Ok sambung bab persiapan..so far bg aku dh 75% settle..
Alhamdulillah aku d kurnia mama ayah n adik yg sgt2 membantu aku dlm persiapan kali nie...
Biarpun sebenarnya ada sedikit perasaan sedey dlm diri..sedey sbb pe???
Nnti kt entry lain aku kn cite..
Ok citerr pasal hantaran plak..smlm dh g tgk hantaran yg aku tempah..
Sgt2 puas hati...xsited sgt...huhu...
I loike sgt2 ngan hantaran dari pihak ak...
Sejujurnya..yg pilih tema n ape yg nk ltk semua d tgn mama n adik ak yg cute mute tue(aku tahu dia kn bc entry nie)
Ak just bgtahu warna ape yg aku nk..seterusnya keputusan d tgn diaorg..
Hantaran sebelah pihak lelaki pun dh hampir siap..Alhamdulillah..
Mr. A dh tgk tp dia xbg ak tgk..xaci kn..dia ckp nnti tak surprise..huhu..
Semoga segalanya d permudahkan buat kami...
InsyaAllah...

--tetiba rindu pada mr. A--


Posted via DraftCraft app

Sunday, November 25, 2012

..Cinta dalam hati...part 2..

Detik
Menghitung dan terus menghitung,
Dalam mengorak langkah,
Menuju satu matlamat,
Pelbagai dugaan datang dan pergi tanpa jemu,
Duhai Hati...
Di saat hati mula mengukir sejuta bahgia..
Di saat hati mula menyakin diri tentang kepastian,
Hati ini d uji..
Sekuat mn hati mampu bertahan,
Sekuat mn hati kn terus kuat tuk tempuhi dugaan..
KepadaNYA ku bersujud..
Moga segalanya d permudahkan..
Betul kata org..makin kita hampir ke situ..
Makin byk onak duri yg perlu d tempuhi..
Mungkin tuk menguji..sekuat mn hati ini mampu bertahan,
Duhai hati,
Bersabarlah...
Moga segalanya d permudahkan olehNYA..
Semoga hati ini kn bertemu n bersatu dengan sang pencinta
Pemilik HATI ini..


....s e m o g a - p e m i l i k - h a t i - i n i - k a n - s e n t i a s a - m e m b u a t - h a t i - i n i - t e r s e n y u m...AMIN

Sunday, October 7, 2012

...c i n t a - d a l a m - h a t i - part 1...

Entri kali nie dh lm nk post..hr nie baru sempat post..huhu..alhamdulillah..baru balik dr ipoh..induksi 3 hari kat sana...baru pas bc entri blog adik yg cute nie...huhu..dh lm aku follow dia nyer blog...then mmg blog dia byk bantu aku..yelah..byk bg sumber inspirasi 'majlis' aku nnti...dup dap..perasaan jgn ckp la...nsb adik nie sd bantu aku tuk merealisasikan impian aku...nie dia der wat entri tuk aku..huhuhu..ht mn tak berbunga riang..doakan semoga segalanya d permudahkan...AMIN..

Thursday, September 27, 2012

...s e n y u m..


Bila tgk kalendar..huwaa..byk benda yg belum prepare lg..huhuhu...doakan yg terbaik..semoga segalanya berjalan dgn lancar..awal bulan 10 nie dh kena mula hunting cari barang2 hantaran..so kena mula saving la dr skrg..huhuhu...

Saturday, September 15, 2012

....m e n g h i t u n g - h a r i....

Mungkin ini d katakan takdir
Mungkin ini d namakan rindu
Cinta ini setelus hati
Hanya DIA penentu segalanya...
Menghitung hari ke saat itu


........3 bulan 7 hari.......

Kita kn d satukan dengan satu ikatan

Semoga d permudahkan segalanya



-s e p i - m e n g a j a r - e r t i - r i n d u-

Friday, August 31, 2012

...m i m p i - i t u - i n d a h...

Salam kemerdekaan buat semua...erm cuti2 nie..kalu ikut jadual asal...ada program..tp d sbbkan mr. A ada program lain ngan team raida sagi...so hari nie aku duk umah je la...huhu...erm diam tak diam..dh masuk bulan september sok...so makna lg bape bulan je lg tuk tahun 2012...kejap giler ms berlalu...huhuhu...bermakna lagi 3 bulan untuk 'itu'...menghitung hari je nie..3 bulan mcm2 benda kena settlekan..nsb ada mama n ayah yg memahami..sedikit demi sedikit kurang beban yg d pikul...so far..semua dh d beli..cuma tggl ckt je lg benda yg kena settlekan before bulan 12 nie...erm aku rs tahun nie sure nama akan naik tuk jg bdak SPM...so aku dh bersedia mental n fizikal dh...huhuhu..so ct sekolah tahun nie aku hbskan kat kl la...erm...bulan 12 nie akan jd bulan plg bz buat aku...mn taknya...ngan nk jg SPM..nk wat persiapan untuk 'itu,...erm...so sbb tuela..kalu leh aku nk siapkan semuanya before bulan 11 nie...plg lwt awal bulan 12 kena siapkan...insyaAllah moga segalanya d per,udahkan..doakan erk kwn2...nnti i citer ape 'itu' yg aku mksdkan ok...lp plak nk citer..13hb ogos hr tue genapla umur aku 28 tahun..tak sngka..dh setahun lebih aku bergelar pendidik..erm dh makin matang dh..huhuhu...matang ke?hehehe..yup..pengalaman mendewasakan kita...ok la nk out dulu...nntikan entry ak seterusnya..nnti aku akan citer ttg 'itu' ok...layankan gambar kat bwh nie ok...mmmmmuuaaxxx!!!!!!!!


~TQ Mr. A...huhuhu..sy suka adiah birthday nie..tq..tahun depan bg lg erk~