Tuesday, December 13, 2011

...pelangi indah...

Huhuhu..cam biskut plak rs..jep der jap hilang...
Bukan pe...setiap hari yg mendatang adalah sesuatu kebahgiaan bagi aku...
Tahun 2011 makin meninggalkan kita...jap je kn..erm bila hjg tahun..seperti biasa kenduri kendara merata tempatla...huhu..ramai kwn2 seangkatan dh naik pelamin...n ramai gak yg menimang cahaya mata...erm..aku??..insyaAllah berkat doa semua mg sgalanya yg d rancang dpermudahkan...since skrg cuti sekolah so aku ada la kat teratak ayhanda &bondaku ini...huhuhu...cuti sekolah so cikgu pun ct gak la..tp dlm cuti2 pun kena g gak sekolah..huhu..byk benda perlu d buat..before cuti hari tue lgla..berlambak2 kerja kena siapkan kalu tak takleh la cuti selagi kerja tak siap...dulu aku sll ckp kerka cikgu nie senang..byk cuti..best sgt2..tp hakikatnya sebaliknya..yes mmg sonok jd cikgu..tue aku akui..tp beban kerja mmg sgt byk...org maybe nmpk kerja cikgu nie ngajar je..tp dlm ms sma semua benda sbnrnya cikgu kena wat...lg st hari2 cikgu akan menghadpi bermacam2 karenah pelajar..bila aku dh jd cikgu nie..pandangan aku selama nie berkenaan dgn profesion guru nie berubah terus...guru bukan setakat mengajar tp guru juga adalah pendidik yg melakar seribu satu warna kehidupan tuk kita semua...aku dh jmp diri aku yg sebnar2nya..aku dh jmp per yg aku cari selama nie..terima kasih Allah kerna bg aku ruang tuk bersama mendidik anak bangsa...

No comments: