Saturday, April 25, 2009

**__BiLe HatI NiE SaKiT__**

salam pembuka bicara..aceh ayat aku skrg...hehehe aku sbnrnya nk kongsi dgn semua ape yg aku bc nie...hehehehe...bila aku rs down sgt2 nie la kata2 yg kn aku jdkn sbgai pembakar semangat...k la korang layan la kata2 kat bwh nie..n fkr2kn la mksd tersirat d sebalik semua nie..


'Hanya kau lihat duri tajam dari tangkal mawar'




seringkali kita biarkan sesuatu dugaan itu berlalu tanpa mahu mencuba..kita biar ia menguasai kite dan mengatasi kitakerna kita takut bala lain datang menimpa jika kita cuba melwnnya..kerna itu ramai yg pilih kekosongan berbanding kepedihan




'Sedangkan tak melihat embun segar merenik d atas mawar'



padahal kita tak pernah terfikir d antara kekosongan n kepedihan..kepedihan itulah byk faedahnya d sebalik kekosongan...ada nikmat n keindahan yg menanti di sebaliknya.....kerna mencuba itu perlu. jgn lihat pd kesengsaraan awal, lihat pd keindahan kemudiannya..dlm hdp ini..org yg paling bijak adalah org yg dilingkari kepedihan lalu diperbaikinya....


No comments: