Friday, April 17, 2009

**__KeSuNyiAn MemBunGKaM JiWa__**

dh seminggu aku tak wat pe2 pun coretan dlm blog nie kn...erm mcm2 berlaku dlm hdp aku dlm ms semingggu nie...sesuatu yg mengubah sagalanya..aku kuatkn diri gak tuk wat coretan dlm blog tak seberapa nie...mengisi kekosongan di hati...aku tahu setiap yg berlaku ader hikmahnye...tarikh 14 April 2009 xkn aku lupakan selamanya..pd tarikh tue....aku telah kehilangan satu2 nya insan yg plg aku SAYANG...yg menjaga n membesarkan aku...arwah opah aku telah kembali ke rahmatullah...kehilangan nie byk btl nguji ketabahan aku...sbb aku syg sgt ngan arwah opah...dier segalanya bg aku...aku sedih..aku hapy...segalanya aku kn cite kat opah...segala2nya aku kn cite....sedih sbb opah yg jg aku dr kecik lg..opah tak sempat tgk aku KONVO pun..kalu tak opah la org pertama yg akan hapy dengan kejayaan aku tue...mmg opah ader ramai cucu..tp aku la yg st2 nyer plg rapat dgn opah...aku engat lagi 4 hari sebelum opah meninggal..aku teman opah pg tue...pg2 lagi opah kejutkan aku...opah ckp dier nk puasa hr tue...aku tak bg..tp opah berkeras gak nk puasa sbb opah ckp dia dh bernazar tuk puasa hr tue..memandangan keadaan opah yg tak bape sihat sbb tue aku tak bg...tp last2 aku ngalah gak....pg tue kul 4 pg..dgn keadaan ngantuknya..aku teman opah sahur..pg tue aku rs sayu sgt tgk opah mkn...aku pn tak fhm nape...opah nk gak aku teman dier sahur pg tue...skrg baru aku fhm tuela kali terakhir aku dpt tgk opah sahur...sedihla plak...dh ngalir plak air mata nie...dh lm tahan kot...aku terasa kekosongan sgt...pttla pg tue sebelum aku balik kedah..cara opah cium aku lain je...rp2nyer tue ciuman terakhir dr opah...aku rindu nk dgr opah pggil2 aku...mare2 kat aku..berleter kat aku...rindu sgt pd gurau senda aku ngan opah...Ya Allah..berikan ketabahan dlm hati ni tuk meredhakan pemergian opah...tuk tima semua kenyataan nie...sblm balik kedah...ms tue aku rs rindu sgt kat opah...aku sempat tdor kat bilik opah..aku rs rindu sgt kat opah...bile aku kat dlm bilik opah...aku terasa cam opah dkt sgt dgn aku...rindu nie kn ku bw selamanya dgn aku...mungkin ms kn mengubat segalanya...tp aku puas...sblm arwah opah d kebumikan...aku yg mandikan arwah n kapankan arwah opah...ms tue aku sendiri pun tak tahu mn aku dpt kekuatan tue....aku tak ngs tp hati aku ngs...aku tak ngs bkn sbb aku tak sedih tp sape yg knl aku....mereka kn tahu sape aku...sikap aku yg suka pendam segalanya d hati watkn semua engat aku hapy..tp hakikatnya...aku sedih...hati aku yg ngs......aku tahu n engat pesan arwah opah...ape2 jd pun dier tak nk aku sedih...aku dh tunaikan janji tue...cuma lagi satu je amanat opah yg belum aku penuhi....aku JANJI dgn diri aku...hajat opah tue akan ku tunaikan satu hari nanti...sbb nie hajat arwah opah yg arwah opah telah pesan pada pakcik aku...skrg nie ms jd pengubat segalanya...


ps:- Al-Fatihah tuk arwah opah..YA ALLAH...tempatkan roh arwah opah d tempat orang2 yang beriman...AMIN...

No comments: